Ik ben op zoek naar een oplossing voor het moeilijk starten van de 650 cx-en.
Sommige 650 blokken komen maar langzaam op gang met starten. De extra compressie van het blok, zwakke accu en een te zwakke startmotor voor het blok.
Die van mij ook. Of ik heb te veel choke en ze verzuipt of te weinig en slaat niet aan. Als bijkomend euvel heb ik een canadees waarbij het licht aanblijft met starten

. Drie keer starten en de accu is zodanig leeg dat deze weer aan de lader kan.
Accu is nieuw dus puur naar de startmotor kijken.
In engeland zijn ze met een startonderbreking bezig; eerst alle stroom naar de startmotor na een paar seconden gaat er pas stroom naar de bougies. Werkt ook omdat je blok dan al goed ronddraait.
Borstels vervangen in de startmotor; zou ook moeten werken aangezien het beestje toch al weer 28 jaar oud is. O ja aardkabel gaat rechtstreeks van de startmotor naar de accu, dus aarde is goed tenzij er iets afbreekt.
Ander type startmotor; is er in een andere motor een sterker type starmotor gebruikt die in de cx gebruikt kan worden?
Alle info is welkom gezien ik nog niets hierover terug kan vinden in andere berichten. Mocht iemand anders hier straks ook problemen mee krijgen staan alle antwoorden een beetje bij elkaar.
Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.