Met een motor op leeftijd, zoals onze CX-en & GL-en, is het handig wanneer je wat verstand van techniek hebt en (kleine) reparaties zelf kunt uitvoeren. Niet iedereen is er even handig in, of heeft niet de mogelijkheden en ruimte om zelf te kunnen sleutelen. Iemand voor wie de CX totaal geen geheimen meer heeft is motormonteur en Silverwingrijder Marco Becker. Van eenvoudige reparaties tot complete motorrevisies: alles heeft hij wel meermalen gedaan. In de loop der jaren is de CX en aanverwante modellen zijn specialiteit geworden: hij heeft zich dan ook geheel - en nog steeds hobbymatig - toegelegd op reparaties van ons populaire type. Marco stelt zich voor. Uiteraard kan het niet altijd gratis, echter Marco is schappelijk met z'n prijzen - er is altijd wel een mouw aan te passen - en voor donateurs van de club en ook van de Silverwingclub rekent hij bovendien speciale tarieven. Vaak is een bezoek zelfs niet noodzakelijk: ook per email of telefonisch is hij graag van dienst. Daarnaast levert Marco ook nieuwe en gebruikte onderdelen, zowel origineel Honda maar ook imitatie- en aftermarketproducten. Dus ook al sleutel je zelf: zeker even de moeite waard om eerst even met Marco contact op te nemen. Marco schrijft bovendien regelmatig voor het Silverwing-clubblad maar ook op onze site staan artikelen van zijn hand:
Binnenkort zullen hier meer artikelen aan worden toegevoegd. "Meestal ga ik aan de hand van een probleem een verhaal schrijven. Soms loop ik er maanden mee rond en weet ik niet goed hoe ik moet beginnen. Soms lopen verhalen door elkaar, dan ben ik begonnen met het één, en dan komt er een maandag morgenschroefje tussen door. Dat bedenk je niet, en dat kom je ook niet zo vaak tegen. Dan is het zaak dat je de camera al klaar hebt liggen in de schuur. Foto's Ik maak dus zelf de foto's zonder belichting of extra lampen. Elke foto die jij krijgt staan vaak 4 tot 6 andere proef foto's tegen over. Dat wil zeggen dat ik vaak meerdere foto,s uit verschillende hoeken neem om zo later de juiste foto te pakken. Soms leg ik dingen ook ander neer of buiten in de zon. Het is een gewone camera type weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Foto's bewerk in niet, ze zijn zoals ze zijn genomen door de camera. Voor sommige onderwerpen wel meer dan 50 stuks, en dan zie jij er maar 4 voorbij komen. Dan ga ik beginnen met schrijven van een verhaal. Eigenlijk kan ik niet zo goed schrijven en moet ik mijn verhaal minstens 4x doorlezen om er iets goeds van te maken. Van daar dat mijn mailtjes vaak iets minder leesbaar zijn en het stikt van de fouten. Ik ben namelijk schrijfblind. Dat is namelijk ook de voornaamste reden dat ik ben gaan schrijven. Zelf leren van de fouten die ik maak. Heb ik dan eindelijk een opzetklaar met foto's en verhaal, dan lever ik die aan bij mijn vriendin. Dat verhaal dat ik aanlever is dan al voor 90% bepaald en zo gaat het er dan ook vaak uitzien. Zij is degene die de fouten er uit haalt en het geheel vaak nog net even iets leesbaarder maak. Let wel, het is wel mijn tekst, en niet die van haar. Dan als alles klaar is, print zij het uit en lees ik alles nog eens na. Als het goed is, zet zij het op een CD en stuurt die naar je op. Ik vind dat als jij goed werk verzet voor de site, dan moet je zeker niet hoeven kloten/klungelen om mijn verhalen op de site te zetten. Dus dat is dan ook de voornaamste reden dat Karin en ik het zo goed mogelijk aan proberen te leveren. Zoals je kunt weten zijn wij namelijk ook de redactie geweest van het silverwing club blad. Dan weet je ook waar je graag mee zou willen werken. Dus ik ben blij te horen dat je met mijn verhalen en foto's goed uit de voeten kunt. "
|
|||||